نوشته شده توسط : admin

 

ساعت حضور و غياب يا سيستم هاي ثبت حضور و غياب سيستم هاي طراحي شده براي ثبت ورود وو خروج کارمندان و يا افراد يک مجموعه به کار ميرود، ساعت هاي حضور و غياب تنها براي شرکت ها بکار نميرود بلکه در مجموعه ها و صنف هاي مختلف مانند باشگاه ها ، دانشگاه ها، مدارس هم بکار ميرود.دليل اصلي استفاده از دستگاه هاي حضور و غياب محاسبه و ثبت دقيق حضور کارمندان در محيط کار است و انواع ديگر اين دستگاه ها براي مکان هاي عمومي يا حتي پارکينگ ها استفاده ميشود که نرم افزار هاي متفاوتي دارند براي کاربرد هاي متفاوت مثلا نرم افزار پارکينگ، نرم افزار ورود و خروج پارکينگ ، نرم افزار باشگاهي و ...

پيش از اختراع دستگاه ساعت زني ، رفت و آمد کارمندان توسط يکي از پرسنل ثبت و يادداشت ميشد اما دلايل بسياري سبب روي آوردن مديران سمت دستگاه هاي حضور غياب شد که از اين دلايل ميتوان به موارد زير شاره کرد:

محاسبه دقيق حقوق و دستمزد پرسنل بر اساس ساعات کاري

ثبت ورود و خروج پرسنل و آرشيو کردن رفت و آمد کارمندان

کنترل دقيق ورود خروج پرسنل

عدم سوء استفاده افراد غير مسئول و سود جو

انواع دستگاه حضور و غياب

دستگاه هاي حضور و غياب در چند مدل طراحي شده که هرکدام داراي نحوه کار کرد گوناگوني ميباشد. از اين مدل ها ميتوان مدل هاي زيررا معرفي کرد :

دستگاه حضور و غياب اثر انگشتي

دستگاه حضور و غياب تشخيص چهره

دستگاه حضور و غياب دوربين دار

دستگاه حضور و غياب کارتي

دستگاه کارتي پارکينگ

ارائه داده ميشود که مديران با توجه به نياز مجموعه مدل و کاربرد دستگاه مورد نظر خود را انتخاب ميکنند.

به طور کلي دستگاه و ساعات حضور و غياب براي ثبت دقيق ورود و خروج ، ثبت اضافه کار و کسري کار ، ثبت ماموريت و مرخصي ها ، گزارش کامل پايان هرماه پرسنل ها ،آرشيو کليه گزارشات هر پرسنل به صورت مجزا و جداگانه را انجام ميدهند و براي کنترل و نظم دهي کاربرد بسيار بالايي دارند.

دستگاه حضور و غياب باشگاهي

امروزه استفاده از دستگاه ها و سيستم هاي حضوروغياب در اکثر مجموعه ها به کار ميرود و مديران با توجه به نياز هاي خود براي شرکت ، مدارس ، دانشگاه و يا حتي باشگاه هاي خود از دستگاه هاي حضور و غياب استفاده ميکنند

اتوماسيون باشگاهي راه حلي کاربردي براي مديريت پرسنل و باشگاه و مجموعه هاي فرهنگي مي باشدکه شامل سخت افزار دستگاه حضور و غياب باشگاه و مجموعه اي از نرم افزار دستگاه حضور و غياب باشگاهي ميشود.اين دستگاه ها قابليت هايي مانند ثبت سانس هاي ورزشي و کنترل تردد در باشگاه است .

اعضاي باشگاه با استفاده از سيستم هاي اثر انگشت ، تشخيص چهره ئ يا کارت هوشمند ميتوانند وارد مجموعه بشوند وورزش مورد نظر خود را انتخاب کنند و هزينه استفاده از سالن از کارت هايشان کسر شود، از خدمات ديگر اتوماسيون باشگاهي ميتوان به نرم افزار باشگاهي که شامل پکيج  کمد آنلاين باشگاهي و نرم افزار قفل هوشمند کنترل و نظارت مديران بروي تردد افراد در رختکن ها و گزارشات مفيد و کنترل عدم ورود افراد غير مجاز به باشگاه ها ميتوان اشاره کرد.

هدف از طراحي ، توليد و اجراي اتوماسيون باشگاهي ، باشگاه هايي کاملا اتوماتيک بوده که نيازي به اپراطور نداشته باشد و افراد بتوانند به سهولت  و با يک دستگاه حضور غياب ارزان بدون ارتباط با اپراطور فعاليت خود را انجام دهند.

دستگاه اکسس کنترل چيست

 دستگاهاکسس کنترل دستگاهي است براي کنترل دسترسي تکنولوژي به صورت مدرن و کاربردي براي سازمان ها ، انبار ها ، مکان هاي شلوغ و پر تردد و مراکز امنيتي و مراکز عمومي مانند مترو ها و ايستگاه هاي اتوبوس است که براي افراد مشخص ميکند افراد در چه زماني و به چه مدت دسترسي به به مکان مورد نظر خود را داشته باشند .

دستگاه اکسس کنترل براي محدوديت و کنترل دسترسي افراد براي استفاده از يک دستگاه و يا مکان را مشخص و تعيين ميکند ، علاوه بر اين ها دستگاه اکسس کترل اجازه ورود و خروج افراد را صادر ميکند و به وسيله يک پرسنل يا دستگاه بر روي درب هاي ورودي سازمان ها قرار ميگيرد.

هدف اصلي استفاده از دستگاه هاي اکسس کنترل بالا بردن ميزان امنيت و سطح اطمينان در مراکز ميشود، دستگاه اکسس کنترل کاربرد هاي مختلفي دارد براي مثال دستگاهي که ورود خروج افراد را کنترل ميکند براي ثبت رفت و امد پرسنل به کار ميرود و يا دستگاهي که براي کنترل خارج کردن کالا ز انبار استفاده ميشود يک دستگاه اکسس کنترل ثبت خروج است .

دستگاه هاي اکسس کنترل فقط به افرادي اجازه تردد ميدهد که يکي از روش هاي کنترل دسترسي مانند رمزعبور، کارت ، اکسس کنترل اثرانگشتي ، و يا تشخيص چهره برايشان تعريف شده باشد.

در واقع و به طور کلي دستگاه اکسس کنترل و يا کنترل دسترسي اجازه ورود خروج و ثبت زمان آنهارا کنترل ميکند و براي بالا بردن امنيت بکار ميرود ، نکته حئز اهميت اين است که تمامي دستگاه هاي کنترل داراي يک چراغ ميباشند که در صورت تاييد اعتبار افراد به صورت رنگ سبز و در صورت جلوگيري از دسترسي به نشانه اخزار رنگ قرمز را نشان ميدهد. جمع بندي دستگاه هاي اکسس کنترل به صورت زير مي باشد :   

گيت کنترل ترددو بازرسي( کاربردي براي فرودگاه ،ايستگاه مترو ، بي آرتي و ...)

دستگاه هاي کنترل دسترسي براي کنترل وارد و يا خارج کردن کالاها (کاربردي براي فروشگاه ها و انبارها و ...)

دستگاه حضور و غياب براي ثبت رفت و آمد پرسنل و آرشيوکردن ازاطلاعات

دستگاه کنترل برچسب گذاري ها rfid  براي رديابي افراد در ساختمان ها و يا رديابي اجناس در انبارها

دستگاه گشت و نگهبانيمخصوص نگهبانان مراکز و مجتمع ها

ايکس ري چيست ؟

دستگاه بازرسي اتوماتيک اشعه ايکسرييک تکنولوژي است که بر اساس اصول مشابه بازرسي اتوماتيک نوري AOI است. با استفاده از اشعه ايکس به عنوان منبع آن، به جاي نور مرئي، به طور خودکار ويژگي هايي را بررسي مي کند که معمولا از نظر پنهان مي شوند.بازرسي اتوماتيک اشعه ايکس در طيف گسترده اي از صنايع و برنامه هاي کاربردي، عمدتا با دو هدف عمده استفاده مي شود:

بهينه سازي فرايند، يعني نتايج بازرسي براي بهينه سازي مراحل پردازش زير استفاده مي شود.تشخيص آنومالي، يعني نتيجه بازرسي، به عنوان يک معيار براي رد کردن بخشي (براي ضايعات يا کار مجدد) به کار مي رود.در حالي که AOI عمدتا با توليد الکترونيک به علت استفاده گسترده در توليد PCB مرتبط است، AXI طيف گسترده اي از برنامه هاي کاربردي دارد. اين از بررسي کيفيت چرخ هاي آلياژي تا تشخيص قطعات استخواني] در گوشت فرآوري مي شود.

هر جا که تعداد زيادي از اقلام بسيار مشابه با توجه به استاندارد تعريف شده توليد مي شود، بازرسي خودکار با استفاده از پردازش پيشرفته تصوير و نرم افزار تشخيص الگو (ديد کامپيوتري) تبديل به يک ابزار مفيد براي اطمينان از کيفيت و بهبود عملکرد در پردازش و توليد شده است.

 مانند بازرسي نوري، بازرسي اشعه ايکس تصاويري از شي را توليد مي کند. سپس تصوير توسط نرم افزار پردازش تصوير پردازش مي شود که موقعيت و اندازه / شکل از ويژگي هاي مورد انتظار (براي بهينه سازي فرايند) يا حضور / عدم وجود اشياء يا ويژگي هاي غير منتظره / ناخواسته (براي تشخيص ناهنجاري) را تشخيص مي دهد. به جاي نور (قابل مشاهده)، از اشعه ايکس (که معمولا توسط يک لوله اشعه ايکس توليد مي شود) از طريق شيء عبور مي کند.

امتداد اشعه ايکس، يک آشکارساز است که يا اشعه ايکس را به نور مرئي تبديل مي کند (ايجاد يک تصوير نوري که توسط يک دوربين برداشت مي شود) يا آرايه هاي حسگر که به طور مستقيم اشعه ايکس را انتخاب مي کنند و آن را به يک تصوير الکترونيکي تبديل مي کنند . اين تصوير به دليل جذب مختلف اشعه ايکس در هنگام عبور از يک شيء توليد مي شود و بنابراين مي تواند ساختارهايي را در درون شي که از ديد خارج پنهان شده اند، نشان دهد.

از دستگاه هاي ايکسري براي شناسليي و تشخيص مواد مخدر هم استفاده ميکنند که اين دستگاه ها ميتوانند در صورت بهمراه داشتن مواد مخدر به سرعت آن را شناسايي کرده و اخطار دهند علاوه بر مواد مخدر دستگاه ايکس ري مواد منفجره ها را هم تشخيص ميدهند البته بعضي از گيت هاي بازرسي و اين دستگاه هاي ايکسري مانند فلزياب عمل مي کنند و در هنگام بازرسي وجود هرگونه فلز و فلزات را تشخيص ميدهد.

 دستگاه ايکسري شناسايي مواد مخدر قادر به شناسايي مواد مخدر هروئين ، مورفين، هشيش ، ترياک ، کوکائين ، کدئين ، کراک ، شيه ، و قرص هاي اکستازي ميباشد و کاليبراسيون براي مواد مخدر جديد را داراست. از دستگاه ايکس ري در فرودگاه ها و پايگاه هاي امنيتي استفاده ميکنند.

هدف استفاده از دستگاه ايکسري بالا بردن سطح امنيت و آرامش براي جامعه مي باشد.اميد است که بتوانيم دست به دست يکديگر بدهيم تا بتوانيم امنيت و آرامش را در سراسر کشور برقرار کنيم .

منبع : تايگر

 

 

 

 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

وظايف شركت مشاور آتش نشاني:از جمله وظايف شركت هاي مشاور آتش نشاني، ارائه خدمات فني و مهندسي جهت افزايش ايمني در ساخت و ساز انواع پروژه ها به كارفرمايان مي باشد. مشاوره آتش نشاني صحيح در امر اجرا و نصب صحيح سيستم هاي اتش نشاني و مشاوره در خصوص استفاده از تجهيزات استاندارد و مورد تاييد سازمان آتش نشاني منجر به دريافت تأييده و در نهايت اخذ تاييديه آتش نشاني، از شركت مشاور آتش نشاني مي گردد.در نتيجه وجود مشاور آتشنشاني در امر ساختمان سازي جهت اجرا، نظارت، نصب سيستم هاي اتشنشاني ( اعلام و اطفاي حريق ) و ايمني در معماري لازمه هر پروژه ساختماني مي باشد. چه بسا بهتر است از ابتداي پروژه اين كار صورت گيرد، تا از بروز خسارتهاي مالي و زماني جلوگيري گردد.
اخذ تاييديه آتش نشاني اخذ تاييديه آتش نشاني، تاييديه آتشنشاني براي ساختمان مانند صدور شناسنامه و هويت مي باشد. جهت صدور تاييديه آتش نشاني رعايت ايمني ( معماري، سيستم هاي اعلام، اطفاء حريق و ساير سيستم هايي كه بر حسب نياز در دستورالعمل پروژه صادر ميگردد. ) انجام و توسط بازرسي سازمان آتشنشاني تاييد مي گردد. منظور از اخذ تاييديه آتش نشاني، رعايت نمودن كليه ضوابط و دستورالعمل هاي ايمني سازمان آتشنشاني مي باشد، كه كارفرمايان عزيز با مراجعه به دفتر خدمات الكترونيك جهت گرفتن دستورالعمل هاي صادره از سوي سازمان اتش نشاني ( بررسي دقيق آن ) و با مشاوره شركتهاي مشاور اتشنشاني از روند و چگونگي اجراي اين دستورالعمل ها مطلع شده تا بتوانند به صورت دقيق ضوابط آتش نشاني را اجرا نمايند.طبق مقررات شهرسازي شهر تهران، ساختمان هايي كه ارتفاع آنها بيشتر از 23 متر از كف خيابان تا كف آخرين طبقه باشد يا ساختمانهاي تجاري ، اداري و... كه بار حريق وسيع دارند بايد جهت اخذ پايان كار خود از شهرداري، گواهينامه تاييديه ايمني آتش نشاني تهران را كسب نمايند. اين گواهي شامل رعايت نمودن ضوابط ايمني، معماري، اعلام حريق، اطفاء حريق مي باشد، كه جهت اخذ پايان كار رعايت نمودن اين ضوابط الزامي ميباشد. در نهايت در صورت رعايت نمودن همه ضوابط پروژه توسط كارشناس بازرسي سازمان آتش نشاني تاييد شده و نسبت به صدور تاييديه اقدام ميگردد.فرم تاييد ايمني آتش نشاني از طرف سازمان آتش نشاني به شهرداري ارسال ميشود و كه با تكميل شدن تمام فرايندها و بازديد سازمان آتش نشاني از پروژه، چك ليست و فرم تهيه، توسط كارشناس سازمان مورد تاييد قرار ميگيرد و فرم نهايي ممهور به امضاء رياست محترم پيشگيري به شهرداري ارسال و شهرداري پايانكار را صادر مي نمايند لازم بذكر است ارسال اين فرم توسط سيستم اتوماسيون سازمان آتش نشاني به شهرداري ارسال مي گردد و دريافت اين فرم به صورت دستي كه تسليم مالك گردد مجاز نمي باشد و در تمام فرايندها و بازديدهاي مديريتي فقط شماره اتوماسيون اين فرم به مالك ارائه ميگردد كه با دريافت اين شماره اتوماسيون مالك مطمئن مي شود مراحل تاييد سازمان آتش نشاني به پايان رسيده و بعد از 48 ساعت اصل فرم پيرو همان شماره به شهرداري ارسال ميگردد، سپس به شهرداري مراجعه و ادامه مراحل اداري را تا مرحله دريافت برگ پايانكار و گواهي بهره برداري از ساختمان را دريافت مي نمايد.تاييديه اتشنشاني ساختمان تأييديه آتش نشاني پايان كار توسط شركتهاي مشاور اتشنشاني كه مورد تاييد سازمان آتش نشاني باشند، صادر ميگردد.  مالك جهت اخذ پايان كار ساختمان از شهرداري كه پيش نياز سند مالكيت ساختمان ميباشد، نياز به تاييده اتش نشاني دارد.
مشاوره آتش نشاني، برقراري جرياني فعال بين مشاور و كارفرما مي باشد. مشاوره آتش نشاني شامل مهارت ها، صلاحيت هاي علمي و حرفه اي در زمينه ايمني در معماري ساختمان، نظارت بر اجرا و نصب صحيح سيستم هاي آتشنشاني ( سيستم اعلام و اطفاء حريق ) مي باشد.مشاور آتش نشاني ميبايست از قوانين و دستورالعمل هاي بروز سازمان اتش نشاني آگاه باشد، تا بتواند مشاوره اي صحيح به كارفرما القاء نمايد. دستورالعمل هاي آتش نشاني در برگه جواز هر ملكي ذكر شده و هر ملك دستورالعمل مخصوص به خود، با توجه به نوع كاربري، متراژ، مساحت و... را دارا مي باشد. كارفرمايان عزيز بايد در حين انجام عمليات ساخت و ساز با يك شركت، كه در زمينه مشاوره آتش نشاني ( شركت مشاور آتش نشاني ) فعاليت مي كند و مورد تأييد سازمان آتشنشاني مي باشد مراجعه نمايند، تا بتوانند راهنماي كامل در خصوص ايمني معماري ساختمان و نحوه اجرا و نصب صحيح سيستم هاي آتش نشاني را دريافت نمايند.
ضوابط آتش نشانيافزايش رشد جمعيت در كشور منجر به افزايش ساخت و ساز شده است. لذا رعايت نكات ايمني در ساختمان سازي لازم و ضروري مي باشد. گاهي كوتاهي كارفرمايان در اجراي نكات ايمني سبب بروز حوادث ناگوار و خسارات جبران ناپذير جاني و مالي ميگردد.با توجه به افزايش حوادث ناگوار و آتش سوزي ها در كشور، سازمان آتش نشاني و شهرداري تهران وظيفه كنترل رعايت نكات ايمني اماكن را برعهده دارند، كه اميدواريم با همكاري سازمان ها و نهادهاي وابسته از جمله سازمان مقررات ملي ساختمان، سازمان نظام مهندسي و... شاهد گسترش ايمني شهرها باشيم.ضوابط آتش نشاني شامل 3 بخش ضوابط ايمني معماري، ضوابط ايمني تاسيسات الكتريكي، ضوابط ايمني تاسيسات مكانيكي ميباشد. ضوابط ايمني معماري، شامل ضوابط طراحي پله فرار، ضوابط مربوط به آسانسور، تعداد و چگونگي اجراي پلكان ها و ويژگي تصرفهاي گوناگون ميشود.ضوابط سيستم هاي اطفاء حريق، شامل ضوابط مربوط به شبكه هاي آتش نشاني از جمله لوله كشي و تاسيسات ساختمان، شبكه هاي بارنده ( اسپرينكلر )، قوانين نصب جعبه هاي آتش نشاني و... مي شود.

منبع: اخذ تاييديه آتش نشاني



:: بازدید از این مطلب : 69
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

نرم افزار حسابداري يک برنامه کامپيوتري است که مانند ديگر نرم افزار ها ويژگي هايي دارد، که از اين ويژگي ها ميتوان به مديريت معاملات ، حساب کردن دقيق و منظم  تمامي خرج کرد ها و درآمدها، تهيه گزارش فصلي دقيق از حساب ها، بدست اوردن قيمت اصلي و يا بهاي تمام شده کالا براي کارفرمايان و افراد عادي اشاره کرد. تمام نرم افزار حسابداري  قابليت هاي خاص و يا حتي منحصر بفردي دارند که نرم افزارهاي  ديگر قادر به انجام همچنين عملياتي نباشند.
 اکثر مديران و کارمندان ، مشکل حساب کردن دقيق ماليات وارده را دارند و پيچيدگي اين مسئله مشکل ساز است و يا حتي اگر نياز به گزارش سريع از مالي شرکت يا کسب  کار خود را بخواهند نميتواند بدست اورند اما نرم افزار هاي سابداري اين مشکل را حل کرده اند.
نرم افزار حسابداري امکان اين که يک کارمند حسابدار در وقت کمتري بازده بيشتري نشان دهد را دراختيار شما ميگذارد و از هزينه هاي کلي يک مجموعه کم ميکند.
 نرم افزار حسابداري برنامه اي است که براي حسابرسي مالي هرصنف جداگانه طراحي ميشود و در بعضي موارد کاربرد هاي مختلفي دارند . تاکنون براي صنف هاي مختلف نرم افزارهايي طراحي شده که اين نرم افزارها  شامل :
نرم افزار گارانتي
نرم افزار حسابداري پوشاک
نرم افزار حسابداري مواد غذايي
 نرم افزار حسابداري مبلمان
 نرم افزار حسابداري آهن آلات
 نرم افزار حسابداري  حسابداري توليدي
نرم افزار حسابداري فرش
 نرم افزار حسابداري داروسازي
 نرم افزار حسابداري صنعتي
نرم افزار حسابداري قطعات يدکي
و  ...
اگر بخواهيم در انواع نرم افزار حسابداري نرم افزار هاي مجموع تري را نام ببريم ميتوانيم به صورت زير براي شما نرم افزار هاي حسابداري را دسته بندي کنيم که شامل :
نرم افزار حسابداري شرکتي 
نرم افزار حسابداري ارزي
نرم افزار حسابداري بازرگاني
نرم افزار حسابداري صنعتي
نرم افزار حسابداري توليدي
نرم افزار حسابداري پيمانکاري
و نرم افزار حسابداري اصناف 
 تمامي امکانات نرم افزار هاي حسابداري حدودا شبيه به هم مي باشد و کار اصلي نرم افزار حسابداري، گزارش سود زيان ، ارزيابي و قيمت گذاري محصولات و در کار هاي مشابه ارزيابي هزينه هاي عمليات ، کنترل کاهش هزينه ها ، محاسبه سود و بهاي تمام شده محصول ، محاسبه استهلاک ابزار ها ، کنترل و کاهش ضايعات توليد، براورد و حساب شمارش مشتريان، کنترل توليد محصول هاي پرفروش و يا معمولي ،تغيير در فرايند توليد ،تغيير در فرايند فروش محصولات اين ها تمامي ويژگي هايي هستند که نرم افزار هاي حسابداري در اختيار شما ميگذارد اما نکته قابل توجه اين است که تمامي نرم افزار هاي حسابداري داراي اين خصوصيات نيستند و با توجه به بروزرساني نرم افزارها در حال تغيير ميباشند.
نرم افزار حسابداري هوشمند نوين
مجموعه هوشمند نوين در زمينه توليد نرم افزار هاي حسابداري فعاليت دارد که قابليت هاي نرم افزار هاي ارائه شده توسط اين مجموعه تکميل تر ميباشد. نرم افزار هاي حسابداري هوشمند نوين داراي امکان گزارش سازي و تهيه گزارش فصلي است، براي بهبود کارکرد از جمله خدمات و پشتيباني ،  نرم افزار حسابداري هوشمند نوين را تا هر زماني که بخواهيد ميتوانيد مورد استفاده قرار دهيد، اطلاع رساني نسخه هاي بروز وآپديت شده نرم افزارهاي حسابداري يک نکته مهم است که هوشمند نوين اين اطلاع رساني را براي تمامي کاربران خود در اسرع وقت انجام ميدهد، امکان بدست اوردن بهاي تمام شده کالا نکته قابل اهميتي است که تمامي نرم افزار هاي حسابداري داراي اين امکان نميباشند اما هوشمند نوين کاملا تخصصي و حرفه اي در اين زمينه عمل کرده که کارکردآسان با نرم افزار حسابداري هوشمند نوين بهره مند شويد و امکان بدست اوردن سود دقيق، زيان دقيق و ارزش اصلي کالارا در اختيار کاربران خود ميگذارد.
نرم افزارهاي حسابداري قيمت هاي گوناگوني دارد که برخي از ارائه دهندگان نرم حسابداري قيمت هاي بسيار بالايي دارند اما کاربردي نيستند اما باز هم کيفيت را فداي قيمت نکنيم چرا که نرم افزار حسابداري ارزان شايد فريبي باشد براي جلب مشتري و يا حتي عنوان نرم افزار حسابداري رايگان ، به اين تبليغات اعتماد نکنيد و يا اگر ميخواهيد از اين خدمات استفاده کنيد پيش از آن که شروع کنيد مطالبي راجب به اين نرم افزار ها بخوانيد که در سايت هوشمند نوين براي شما عزيزان ارائه داده شده است .
تمامي اين امکانات و خدمات براي نرم افزارهاي حسابداري نکات مهمي است که مجموعه هوشمند نوين تنها ارائه دهنده کامل اين خدمات با قيمت مناسب براي کاربران ميباشد.
براي تهيه و دريافت انواع نرم افزار حسابداري در صنف هاي مختلفت شغلي ميتوانيد به سايت هوشمند نوين مراجعه کنيد و نرم افزارحسابداري آسان و مورد نظر خود را دريافت کنيد. 
منبع : هوشمند نوين 

 

 



:: بازدید از این مطلب : 57
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

ايده آل صنعت

لوله ، اتصالات ، فلنج 

ايده آل صنعت

کيزايران

کارخانه توليدات صنعتي کيز ايران که عنوان اولين توليد کننده شير فلکه هاي کشويي برنجي در ايران را به خود اختصاص داده است ، در زمينه هاي توليد شير آلات ساختماني و صنعتي ، تاسيساتي و آتش نشاني فعال است که در سال 1363 در اين بنيان گاري شده است.

کيز ايران با توليد شيرآلات مختلف و متنوع و در سايز بندي هاي بسيار دقيق و متعدد مي کوشد تا در آينده شير آلات جديدي را به عرضه برساند .

قيمت محصولات کيز ايران به دليل نوسان قيمت ها متغيير است و نميتوان ليست قيمت کيز ايران را در اختيار شما عزيزان قرار دهيم اما با مراجعه به سايت کيز ايران ميتوانيد ليست قيمت کيزايران را داشته باشيد.

 

پلي ران

 

شرکت پلي ران اتصال در زمينه توليد و رشد انواع ترمو پلاستيک ها و در ساخت لوله و اتصالات مورد نياز مناسب براي آبياري و زه کشي ، آبرساني ،فاضلاب و انتقال آب فعاليت دارد. شرکت پلي ران اتصال توليد کننده اولين سري از اين دسته محصولات است که در سال 1350 با توجه به اهميت و نياز جامعه اقدام به توليد لوله و اتصالات کرده است .

ارتقاع کيفيت دائمي ، توسعه و گسترش صنعت ، توليد امکانات و استفاده از بهترين و برترين مواد اوليه و تشکيل لوله و اتصالات بارز ترين ويژگي هاي شرکت پلي ران اتصال در زمينه توليد لوله هاي پلي اتيلن است که نشان دهنده سال ها تجربه و توجه به اهميت کار اين مجموعه است. شرکت پلي ران اتصال توليد کننده لوله هاي پلي اتيلن که محصولات خودرا بنا به استاندارد هاي ملي iso 9001 _ 2000  توليد ميکند و غلاوه بر محصولات قبلي اين مجموعه هم اکنون اقدام به توليد مدرن ترين طرح ها و نسل جديد لوله ااتصالات، سيستم پوش فيت پلي ران کرده است.

ما به کيفيت متعهديم شعار زيبا و مفهومي شرکت پلي ران اتصال است . همچنين شما ميتوانيد براي بدست اوردن قيمت محصولات جديد پلي ران و به خصوص ليست قيمت پوش فيت پلي ران به سايت اصلي پلي ران اورج مراجعه کنيد.

 

سوپرپايپ

 

شرکت سوپرپايپ در زمينه تاسيسات مکانيکي ساختمان و هدف اصلي اين مجموعه تحولو نوآوري در صنعت کشور است .

شرکت سوپرپايپ در صنعت لوله سازي بسيار فعال است و اولين توليد کننده لوله هاي پنج لايه در ايران است که در سال 1376 اقدام به توليد اين محصول کرده است . اولين دارنده استاندارد اروپايي از توليد کننده هاي غير اروپايي در جهان است. متخصصين تاسيسات در کشور شرکت سوپر پايپ را يک شرکت متفاوت در اين زمينه ميشناسند و اين شرکت در ممتازترين رده کيفي ارزيابي شده است .

سوپرپايپ از 1376 با 18 نفر فعاليت خود را آغاز کرده است که اما حالا تعدادي بيش از 200 نفر عضئ اين خانواده هستند . نمايندگي سوپر پايپ در سراسر ايران در فعاليت هستند که بازهم اين شرکت در حال دعوت به همکاري بيشتري از سوي فعالان در اين زمينه است . برنامه آينده سوپرپايت فقط و فقط پيشرفت در اين زمينه است با شعار بزرگترين رقيبمان خودمان هستيم.

اگر مايل به اطلاع داشتن از کيفيت بيشتر ، معرفي بيشتر، و آشنايي بيشتر با کار سوپر پايپ هستيد و ميخواهيد از ليست قيمت سوپرپايپ با خبر باشيد ميتوانيد به سايت رسمي سوپر پايپ مراجعه کنيد و يا براي آشنايي با نمايندگي هاي رسمي سوپر پايپ به سايت ايده آل صنعت مراجعه کنيد.

منبع : ايده آل صنعت ( eideallsanat.com )



:: بازدید از این مطلب : 60
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin
پترو صنعت آنارام

پترو صنعت آنارام 

لوله برق چيست؟ لوله برق را مي توان به عنوان يک پوشاننده سيم هاي هادي برق، که جريان برق با ولتاژهاي متفاوت از آن عبور مي کنند، تعريف کرد. اين وسيله از آسيب ديدن هادي جريان برق و همچنين حافظ جان افراد در صورت تماس بدن آنها با سيم هاي برق مي باشد. لوله هاي برق در ساختمان هاي تجاري، مسکوني، ورزشي و کارخانه ها و شرکتها و تمام سازه هايي که داراي سيم برق هستند کاربرد دارد .

عواقب عدم کاربرد لوله برق

کاهش ولتاژ برق

ايجاد حريق بر اثر اتصال برق

تماس ناخواسته بدن انسان با سيم هاي برق

عدم تغيير و بهينه سازي سيم هاي برق در کف سازه ها و ديوارها

انواع لوله برق

لوله برق PVC : اين لوله ساوه از جنس پلاستيک سخت، به انضمام روان کننده ها و نرم کننده ها ساخته شده که داراي وزني سبک تر و عايق بندي بهتر و همچنين قيمت ارزانتر نسبت به لوله برق فلزي مي باشند.

لوله کاندوئيت فلزي: از جنس آهن ساخته شده و قابليت تحل فشار بالا و عدم تخريب و تا شدن را دارد. ولي از معايب آن مي توان عدم عايق بودن در برابر جريان برق دانست.

لوله گالوانيزه گرم : اين لوله برق نيز از جنس فلز بوده و بيشتر در محوطه هاي باز و فضاي بيروني سازه ها کاربرد دارند. که عايق در برابر رطوبت مي باشند.

لوله برق گالوانيزه سرد: از جنس فلز ساخته شده ، و بيشتر در مناطق سر پوشيده و داخل ساختمان ها و سازه ها کاربرد دارند و در محوطه هاي مرطوب زنگ مي زند.

لوله برق پلي آميد: از پلاستيک نرم ساخته شده و سازه ها و ساختمان ها کاربرد دارد از ويژگي هاي آن سبک بودن ، انعطاف پذيري، ارزان بودن است ولي از معايب آن شعله ور شدن مي باشد.

لوله برق پلي اتيلن: از پلاستيک نرم ساخته شده، استحکام و انعطاف بالا دارد

لوله برق خرطومي PVC :  قابليت خم شدن به تمام جهات، از پي وي سي ساخته شده و آتش نمي گيرد بر روي ديواره هاي ساختمان کابرد دارد .

لوله برق خرطومي پلي آميد: تمام ويژگي هاي لوله برق خرطومي پي وي سي را دارد، اما قابل اشتعال است ولي از نظر قيمتي بسيار ارزانتر از آن مي باشد.

لوله برق خرطومي فلزي: کاربرد در تابلوهاي صنعتي، از جنس پي وي سي به انضمام سيم مفتولي به منظور افزايش مقاومت لوله

سيني کابل چيست ؟

سيني کابل يکي از تجهيزات الکتريکي مي باشد که براي آراستگي بيشتر و مرتب نمودن کابل ها، آساني تعمير، افزايش طول عمر کابل ها و .... کاربرد دارند. کابل ها بايد در کل مسير از درون سيني کابل عبور کنند. چه در حرکت هاي افقي چه عمودي

سيني کابل ها بسته به جنسشان در صنعت کاربرهاي متفاوت دارند و انواع مختلفي هستند.

جنس سيني کابل

1- آلومينيوم

2- فولاد

3- سيني کابل استيل

انواع سيني کابل از نظر پوشش

سيني کابل گالوانيزه : به منظور نگهداري کابل ها و عبور آن استفاده مي شود که از ورق گالوانيزه يا جي آر و يا استيل ساخته مي شوند. کابرد آن ها در مکان هاي بزرگ مانند پارکينگ ها و سوله ها و مکان هاي مسقف مي باشد.

سيني کابل رنگي پودري استاتيک : مقاومت بالا در برابر رطوبت و حرارت و اشعه خورشيد

سيني کابل آبکاري گرم: اين سيني کابل ها، ضد زنگ بوده و در محيط هاي اسيدي و مرطوب کاربرد دارند.

سيني کابل استيل : مقاومت بالا در برابر رطوبت و خمش و دماي بالا. اين سيني کابل از فولاد ضد زنگ ساخته شده،

فولاد ضد زنگ مقاوم در برابر مواد شيميايي

سيني کابل ها در 6 نوع پايه در دسترس هستند مانند :

1- نوع نردباني

2- ساده و غير مشبک

3- مشبک يا شيار دار

4- کانالي

5- توري يا سبدي

6- تک ريلي

يکي ديگر از سيني کابل ها، سيني کابل استنلس استيل مي باشد، از استيل ساخته شده خاصيت عايق الکترو مغناطيسي دارند و نوع ديگر سيني کابل گالوانيره گرم است.

تجهيزات ضد انفجار چيست؟

تجهيزات ضد انفجار تجهيزاتي هستند که در محيط هايي که در آن ها خطر انجار بالاست، استفاده مي شود. اين تجهيزات براي آتش نشانان، پالايشگاههاي نفت و گاز و نيروگاهها استفاده مي شوند و داراي محصولاتي مانند سرج استارهاي ضد انفجار، اسپارک گپ هاي ضد انفجار، گوشي هاي موبايل ضد انجار و باکس ضد انفجار مي باشند.

لوازم ضد انفجار استنلس سري B ، براي قرار دادن ترمينال هاي Exe , Exi  و دستگاه نفوذ و تخليه از طريق ترمينال ارت (زمين) استفاده مي شود.

نردبان کابل چيست؟

 نردبان کابل وسيله ايست که با استفاده از آن تعداد زيادي سيم و کابل در مسير معيني، از آن عبور مي کنند. در مسيرهايي که به صورت عمودي مي باشند از نردبان کابل به جاي سيني کابل استفاده مي کنند.البته در مسر افقي نيز کابرد دارند.

کابل برق چيست ؟

عبارت است از چند سيم که در کنار هم قرار گرفته اند و به يکديگر پيچيده شده اند و بوسيله مواد عايقي، محافظت شده اند.از اين وسيله براي انتقال جريان برق استقاده مي کنند و به دو نوع کابل برق صنعتي و کابل برق فشار ضعيف تقسيم مي شوند.

منبع : PSanaram.com



:: بازدید از این مطلب : 59
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 انواع آبنما

آبنما امروزه به عنوان يک ايده و طرح براي دکور و يا ديزايين و حتي زيبا سازي محيط استفاده مي شود و بسه به نوع مخاطب ، محل نصب و زمان کار آبنماها تنوع محصول دارند .

که اين تنوع محصولات و مدل ها شامل :

 

1-     آبنما ميداني

 

براي لطافت بخشيدن به فضاهاي شهري مي‏توان علاوه بر فضاي‏ سبز از آبنما نيز استفاده کرد. ديدن حرکت آب وشنيدن صداي آب، به عقيده اکثر روان‏شناسان باعث ايجاد آرامش در انسان مي‏شود.

 

2-      آبنما هاي موزيکال : آبنما موزيکال شامل دو دسته از آبنما ها ميشود :

 

  • حالتي که افکتها تغيير وضعيت ‏ميدهند و ميزان شدت آب خروجي پمپها با شدت صوت موسيقي پخش شده در محيط تغيير ‏ميکند
  • حالتي که بر اساس ضرب آهنگ موسيقي مورد نظر، افکتها و شدت آب خروجي پمپها از قبل برنامه ‏ريزي ‏گردند.

 

3-      آبنما باغي وآبنما خانگي

استفاده از چند آبنماي فانتزي کوچک در ويلاها و آبنما صخره اي ، باغها و يا منازل و پيچيدن صداي آب درخلوت آسايش انسان روح انسان را به پرواز در مي‏آورد.

 

4-      آبنما کلاسيک

 

اين آبنماها تمامي زيباييهاي يک آبنماي موزيکال را دارد ولي به لحاظ محدوديت‏هاي مکاني، فاقد موسيقي مي باشد.

 

5-      آبنما تصويري، آبنما پرده اي

 

اين آبنما قادر است، تصاوير و نوشته ‏ها را با ريزش آب در هوا ايجاد نمايد. اين آبنما داراي نرم‏ افزاري قوي ميباشد. اين مدل آبنما در سه حالت کاري ،مذهبي (اجراي اذان و ادعيه)، رسانه اي(تبليغات و پيام رساني) و سرگرمي(اشکال متنوع و بازي آب و موسيقي) مي‏تواند مورد استفاده قرار گيرد.براي مشاهده مدل هاي مختلف آبنما و فواره ميتوانيد به سايت آبنما زرين مراجعه کنيد.

منبع : abnamazarin.com 



:: بازدید از این مطلب : 52
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

يکي از سنتهاي ايران باستان، صنايع دستي است که در فرهنگ ملت حفظ شده و از نسلي به نسل بعدي منتقل مي شود. امروزه محصولات دست ساز به شدت در خارج از ايران به عنوان هنر منحصر به فرد شناخته مي شود. انواع محبوب صنايع دستي ايران شاهکارهاي واقعي هستند و هر يک از آنها تاريخ خود را دارد.

 

صنايع دستي در ايران: قلم زني

galyamzani

 

مهر و موم بر روي فلز در ايران باستان بيش از 4000 سال پيش ايجاد شده است. براي قلم زني ، اساتيد در اصل از مس استفاده مي کردند، اما در حال حاضر از مواد گرانقيمت مانند طلا و نقره استفاده مي شود. نقاشي ها بسيار منحصر به فرد و پيچيده هستند که در حقيقت قيمت محصول به واسطه کار خود به جاي مواد گرانشي تشکيل شده است. کارشناسي ارشد از الگوهاي سنتي، پرندگان، حيوانات، طبيعت، حوادث تاريخي، طرح هاي آثار معروف و تم هاي ديگر براي دکوراسيون استفاده مي کند. هر دو طراحي خود و انگيزه به تخيل و مهارت استاد بستگي دارد.

 

فرايند رسم يک تصوير بسيار پيچيده است و با پوشش يک سطح فلز با محلول رزين و گچ آغاز مي شود. با استفاده از يک ابزار خاص، کارشناسي ارشد الگوي را اجرا مي کند، پس از آن راه حل پيش از کاربرد، از بين مي رود، سطح با زغال سنگ و جلا مالش مي شود. پس از پرداخت، تصوير درخشان است.

 

صنايع دستي در ايران: گليم تکه دوزي 

git-011--2.jpg

گليم هاي عشايري و دستبافت که در سايز ها و طرح هاي مختلف بصورت بافت داري توليد شده اند ، به کارگاه قاليشويي براي ضدعفوني و تثبيت رنگ ارسال شده و پس از شستشو به کارگاه تکه دوزي منتقل مي شوند . در کارگاه گليم ها در سايز ها و ابعاد کوچکتر با الگوي مشخص برش خورده و لبه دوزي مي شوند ، و در انتها بعد از کنار هم قرار دادن تکه هاي کوچکتر ; گليم در ابعاد و طرح هاي دلخواه دوخته شده و توسط پارچه لايي چسبي اطو مي شود و مجددا لبه دوزي و آماده مصرف مي گردد .

 

 

صنايع دستي در ايران فيروزه کوبي

 

firuzekub

 

فيروزه کوبي يک نوع نسبتا جديد از صنايع دستي است، اما با يک داستان ديگر مرتبط است. کلمه "فيروز" به معني سنگ خوشبختي است و به عنوان "فيروزه اي" ترجمه مي شود. ايران مقام بهترين فيروزه ي محسوب مي شود. با توجه به افسانه ها، فيروزه استخوان کساني است که از عشق مي ميرند. سنگ خود را به عنوان يک نماد عشق و اشتياق احترام مي گذارد. سنگ در ايران گران تر از ساير کشورها است، اما فيروزه ي ايران با کيفيت عالي است.

 

فيروزه کوبي به مدت صد سال موفق به تبديل شدن به محبوب ترين صنايع دستي و کارت کسب و کار کشور است. بهترين اساتيد، آيتم هاي منحصر به فرد را با اصطلاح کوب در اصفهان ايجاد مي کنند. در بازار اصفهان، شما مي توانيد زيباترين اقلام مانند گلدان، صفحات، سيني و طلا و جواهرات فيروزه اي را پيدا کنيد. به عنوان يک ماده مس، نقره، برنز، نيکل و کاپوچينک براي تکامل فيروزه و زيبايي بخضيدن به اقلام فيروزه استفاده مي شود.

 

صنايع دستي در ايران: ميناکاري

 

minakari

 

ميناکاري يکي از قديمي ترين هنرهاي کاربردي مينا رنگي بر روي يک محصول فلزي است. سنت ميناکاري بخشي از فرهنگ ايران باستاني بيش از 5000 سال پيش بود و تا به امروز با لوکس آن آشناست. شما مي توانيد در مورد تاريخ ميناکاري و روند استفاده از مينا بيشتر بدانيد.

 

صنايع دستي در ايران: خاتم کاري

 

khatam

 

طرح هاي روي چوب به عنوان خاتم کاري قديمي و منحصر به فرد است. خاتم در عصر صفوي محبوبيت خود را به دست آورد و تا به امروز ايران به عنوان يکي از بهترين توليد کنندگان در خاتم کاري محسوب مي شود. در ساير کشورهاي شرقي، مراکز توليد چوب موزاييک نيز يافت مي شوند.

 

خاتم کاري براي تزئين قطعات داخلي چوبي مانند پنجره ها، درها، ميزها و صندلي ها، گلدان ها، قاب عکس ها و ساير قطعات داخلي استفاده مي شود.

منبع : نيکان تجارت هاشمي 



:: بازدید از این مطلب : 85
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

روستای تشویر از توابع طارم علیاست و در ۴۸ کیلومترى جنوب غربى رودبار، در یک منطقهٔ کوهپایه‌اى قرار دارد.رودخانهٔ قزل‌اوزن از شمال شرقى آبادى مى‌‌گذردو کوه قلعه‌پره در شمال غربى، و کوه زکان در جنوب روستای تشویر واقع شده است و همچنین وجود یک آتشکدهٔ قدیمى مربوط به دوران پیش از اسلام، به اهمیت تاریخى روستا افزوده است و نشانگر قدمت دیرینهٔ آن است.

روستای تشویر


به نظر می رسد، این روستا با قدمتی که به دوره ساسانی بر می گردد، می تواند در جذب گردشگر ایفای نقش کند.درست در گذر از سر راه رودبار به زنجان درست در جنوب رودخانه قزل اوزن و دامنه های شمالی، کوهستان معروف قاپلان تی ، در غرب منجیل و شمال شرقی زنجان و روستایی با سابقه تاریخی طولانی با طبیعت بکر و زیبا قرار گرفته است.تشویر روستایی با قدمت طولانی از نواحی با اهمیت منطقه طارم به شمار می رود. آثار تاریخی برجامانده در پیرامون روستا به دوره ساسانی تعلق دارد، و حکایت از اهمیت این ناحیه در آن دوران بوده است.

وجود آتشکده تشویر و سایر بناهای تاریخی در این روستا ، قدمت طولانی استقرار جامعه انسانی در این روستا را به تصویر کشیده است.

این روستا در یک ناحیه کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکزی دارد، طوری که به وسیله کوههای رکان ، قلعه پره و قاپلان تی محصور شده است، دامنه این کوهها به ویژه قاپلان تی ، چشم انداز های بسیار زیبایی و مناظر دلپذیری را خلق کرده اند. در گذز از میان این روستا عبور رودخانه امیر آباد ، علاوه بر جلوه زیبایی که به روستا بخشیده ، مزارع و باغات را نیز سرسبز کرده است.

در تشویر تعدادی اثر تاریخی و فرهنگی به جامانده ، که در زمره میراث تاریخی و فرهنگی استان به شمار می رود. وجود مسجد و گورستان تاریخی در کنار آتشکده ساسانی تشویر، جزو آثار تاریخی و جاذبه های گردشگری این روستا به حساب می آیند.

آتشکده تشویر

این آتشکده در میان گورستان تاریخی با سنگ و ساروج و با طرح چهار طاقی در ابعاد ۴*۴ متر مربع ، با پوشش گنبدی شکل ساخته شده است. این نوع ترکیب یادآور سبک معماری آتشکده های دوره ساسانی است.در مورد آتشکده باید گفت ؛بر خلاف آتشکده های عظیم دولتی و تشریفاتی که آن زمان ها بوده، به عنوان آتشکده محلی مورد استفاده قرار می گرفته ، که با گذشت زمان ، پیرامون آن به گورستان تبدیل شده است.

برگزاری مراسم ویژه شب یلدا، چهار شنبه سوری ، عید نوروز، اعیاد فطر و قربان و زاد روز بزرگان دینی و نیز ایام عزاداری ماههای محرم و صفر از مهمترین مراسم و آیین های ملی و مذهبی اهالی روستای تشویر است که کما بیش در سایر روستاهای استان برگزار می شود.

هنرهای دستی این روستا با ، فراهم شدن زمینه مساعد دامداری و فرآوری پشم ، شرایط بافت قالی ، جاجیم و گلیم را در روستا مهیا کرده، طوری که دختران و زنان تشویری ، در طول سال به تولید انواع هنرهای دستی از جمله دستکش، شال گردن و کلاه پشمی نیز می پردازند.

پوشش محلى و سنتى زنان و مردان این منطقه بسیار جالب و قابل توجه است ؛ پوشش مردان را کت و شلوار معمولی با کلاه نمدی با نام محلی کچه بورک و گیوه یا چارق تشکیل می دهد و پوشش محلى زنان نیز از چندین تکه لباس و تزیینات متفاوت چون انگشتر، النگو و… تشکیل شده که بسته به قدرت اقتصادی افراد، زینت های مختلفی نیز با این لباس ها استفاده می شوند.

 

منبع:seeiran.ir



:: بازدید از این مطلب : 70
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

روستای سنج در ۵ کیلومتری شهرستان الیگودرز از بخش مرکزی و منطقه بربرود قرار گرفته این روستا از طرف شرق به روستاهای (ده نصیر)و(سَوَر) و(کَشکَک)واز طرف جنوب غربی به روستای (اردودَر سرلک)و از طرف جنوب به روستای (قلعه بَردی ) و از طرف شمال وشمال غربی به شهر الیگودرز متصل می باشد.این روستا از دهستان بربرود بخش حومه شهرستان الیگودرز استان لرستان با موقعیت طلج ۳۸ طول جغرافیای . ۴۹ عج ۲۳ عرض جغرافیای وبا ارتفاع ۱۹۵۸ متر بالا تر از سطح دریا در منطقه پای کوهی معتدل خشک در جنوب باختر الیگودرز قرار دارد.
روستای سنج که در ارتفاع دو هزار و ۸۰۰ متری از سطح دریا در منطقه ای کوهستانی قرار گرفته است، جزو توابع شهرستان ساوجبلاغ است. این منطقه دارای مناظر طبیعی و جاذبه های گردشگری مختلفی است که از جمله آن می توان به آبشار زیبا و دائمی آن اشاره داشتروستای سنج از توابع بخش چندار شهرستان ساوجبلاغ، با مختصات جغرافیایی ۵۰ درجه و ۵۸ دقیقه طول شرقی ۳۶ درجه و ۲ دقیقه عرض شمالی، در ۲۵ کیلومتری شمال کرج قرار دارد.

روستای سنج از سطح دریا۲۲۵۰ متر ارتفاع دارد و آب و هوای آن در بهار و تابستان معتدل و در زمستان سرد است. رودخانه پرآب سرهه که از کوه‌های شمالی سرچشمه می‌گیرد، در کنار این روستا جریان دارد.تاریخچهآثار به جا مانده از گذشتگان به ویژه خانه‌های قدیمی روستای سنج و بافت سنتی موجود آن و مصالح به کار رفته در ساخت آن‌ها، نشانگر تاریخ طولانی روستاست، تاریخ احداث برخی از خانه‌ها به دوره صفویه و قاجاریه می‌رسد. ظاهراً این روستا در گذشته محل ییلاق حکام صفوی بوده است. مردم روستای سنج به زبان گیلکی سخن می‌گویند، مسلمان و پیرو مذهب شیعه جعفری هستند.


براساس نتایج سرشماری سال ۱۳۷۵، روستای سنج ۱۸۶ نفر جمعیت داشته که در سال ۱۳۸۵ به ۶۵۰ نفر افزایش یافته است. روستای ییلاقی سنج، جمعیت متغیری دارد، به طوری که جمعیت آن در تابستان‌ها افزایش و در زمستان‌ها کاهش می‌یابد.سیمای عمومییکی از جاذبه های این روستا غیر از طبیعت بسیار زیبا بافت قدیمی روستا و خانه های کاه‌گلی و سنگیه که امروزه کمتر ممکنه در اطراف شهرهای بزرگ مثل تهران و کرج و… دیده شود. وجود چشمه های مختلف، چنار قدیمی چند صد ساله، رود خانه پر آب و خانه های قدیمی در این منطقه بر جذابیت گردشگری روستای سنج افزوده است.

بهار و تابستان سانس هااز دیگر جاذبه‌های طبیعی روستا می‌توان به آبشار آب باز، ولرده، سرچشمه رودخانه سرهه، دره گل چال و جنگل هزاربند اشاره کرد که به ویژه در بهار و تابستان کوهنوردان و دوستداران طبیعت را به سوی خود جلب می‌کنند.روستای سنج در یک ناحیه کوهستانی استقرار یافته و بافت مسکونی متمرکزی دارد. خانه‌های روستاییان غالباً در یک طبقه با سقف‌های مسطح در شیب دامنه کوه ساخته شده‌اند و فاقد حصار یا حیاط می‌باشند. این خانه‌ها به دلیل شیب تند از طریق پله‌های سنگی با یکدیگر مرتبط می‌شوند.

عمده مصالح به کار رفته در خانه‌های قدیمی شامل لاشه سنگ، گل و چوب است. ارسی‌های مشبک چوبی با شیشه‌های رنگی زیبا هنوز هم در بسیاری از خانه‌ها باقی مانده است‌. در ساخت خانه‌‌های جدید که تعداد آن‌ها بسیار اندک می‌باشد، از مصالح آجر، سیمان، آهن و در و پنجره‌های فلزی استفاده شده است.روستای سنج به دلیل استقرار در منطقه‌ای کوهستانی و مجاورت با رودخانه دائمی و پر آب سرهه که از کوه‌های شمال روستا سرچشمه می‌گیرد، مناظر طبیعی و چشم‌اندازهای زیبایی دارد. باغات و درختان قدیمی و مناظر کوه‌های اطراف و پوشش گیاهی سرسبز آن، از جاذبه‌های ارزشمند طبیعی روستای سنج است.مصالح به کار رفته در خانه‌های سنتی غالباً چوب است و سقف‌های چوبی قدیمی، ارسی‌های مشبک چوبی با شیشه‌های رنگی هنوز در بسیاری از واحد‌های مسکونی باقی مانده است.
به طوری که برروی بسیاری از سازه‌های منبت کاری شده و مشبک، تاریخ ساخت و نیز نام سازنده آن حکاکی شده است. ساختار سنتی روستا و خانه‌های قدیمی و نوع مصالح آن‌ها بسیار جالب توجه است.صنایع دستی و سوغات روستای سنج شامل انواع جوراب، کلاه، دستکش و شال گردن پشمی و میوه‌جات تر و خشک است.سنج، به رغم فاصله اندکی (۶۰ کیلومتر) که با تهران دارد، از معدود روستاهایی است که بافت سنتی و خانه‌های قدیمی آن با هویت بومی ـ تاریخی محفوظ مانده است.
مسیر خودروی شخصی روستای سنج از طریق اتوبان کرج ـ قزوین بالاتر از پل کردان بعد از شهر کوهسار قابل دسترسی است.

منبع: seeiran.ir

 



:: بازدید از این مطلب : 84
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()
نوشته شده توسط : admin

 

روستای هرایزر در ۱۵کیلومتری جنوب شرقی شهر نورآباد ممسنی واقع شده‌است، این روستا که دارای قدمتی تاریخی است، دارای طبیعتی زیبا نیز می‌باشد که سالانه هزاران گردشگر را به خود جذب می‌کند.از نظر تقسیمات کشوری این روستا جزئی از بخش مرکزی از شهرستان ممسنی، در جنوب کشور ایران و شمال غربی استان فارس است.
روستای هرایزر درسال ۱۳۶۴ دراثر زلزله‌ای ۵ ریشترى قابلیت سکونت را از دست داد و ساکنان آن به شهرکی که توسط بنیاد مسکن انقلاب اسلامی در جوار روستای خومه زار ساخته شد منتقل شدند و اکنون به استثنای عده‌ای از دامداران، تقریباً خالی از سکنه‌است.

روستای هرایرز در منطقه‌ای کوهستانی واقع شده‌است و موقعیتی کوهپایه‌ای دارد.در شرق و غرب آن دو دروازه وجود داشته، که به همراه بافت بسیار قدیمی روستا، در اثر وقوع زلزله‌های متعدد و عدم محفاظت، تنها خرابه‌ای از آن باقی مانده‌است.
این روستا دارای یک قبرستان بسیار قدیمی است که در آن سنگ قبرهایی مربوط به قرن اول و دوم هجری دیده می‌شود.درکنار این قبور قدیمی، حرم منتسب به امامزاده علی نیز واقع شده‌است که همه ساله در روز عاشورا پذیرای عزاداران است.
یکی دیگر از ویژگیهای منطقه هرایرز، تنوع گونه‌های گیاهی است.این منطقه همانند بسیاری از مناطق دیگر زاگرس، دارای کوههای پوشیده از درخت بلوط است .
درختان بلوط این منطقه برخلاف مناطق سردسیر رشته کوه زاگرس –که عموماً دارای جثه ریزی هستند-به مراتب از تنه و ساقه بزرگتری برخوردار هستند.


در این منطقه دو رودخانه پر آب فصلی و چندین چشمه دائمی جریان دارد که محیط سرسبز و دل انگیزی را در مسیر خود به وجود آورده‌اند.

این روستا در سالهای پر باران یکی از زیباترین تفرجگاهای منطقه، خصوصاًدر فصل بهار است.

چشمهٔ سراب باغ که از جمله چشمه‌های دائمی این منطقه‌است، حتی در فصل تابستان نیز به لحاظ محیط خنک و سرسبز آن و برکه‌ای که در سرچشمه اَن ساخته شده‌است، تفرجگاه بسیار مناسبی برای گذران اوقات گرم سال است.
مشابه همین چشمه و محیط اَن به فاصلهٔ هزار متری در منطقه‌ای به نام هرایرز بالایی قرار دارد، که قسمتی از آب روستا نیز از آن تأمین می‌شود.

تنگ هرایرز با دره‌اى ژرف و پر آب، در مجاورت جادهٔ شیراز – نورآباد و در نزدیکى شهر خومه زار قرار گرفته و داراى جنگل بلوط، بنه و بادام است.

در سالیان نه چندان دور حتی تا یک دهه پس از وقوع زلزله مذکور، تمامی باغات روستا پابرجابود.باغ‌هایی که یک کمربند سبز بر کوه ایجاد نموده بود و چشم هر بیننده‌ای را نوازش می‌داد.اما پس از نقل مکان صاحبان آنها به شهرک هرایرز، روند تدریجی زوال و نابودی این باغات نیز آغاز شد تا اینکه در نیمه اول دهه هفتاد پس از خالی شدن تقریبی روستا از سکنه، این روند شدت گرفت و ظرف مدت کوتاهی تمامی آنها ویران شده و به زمین کشاورزی تبدیل شدند(البته در سالهای اخیر کمتر بدین منظور از آنها استفاده می‌شود).
باغ «تاج» تنها بجا مانده این باغات است که موجودیت آن هم مدیون محافظت مستمر مالک باغ است.

منبع:seeiran.ir



:: بازدید از این مطلب : 55
|
امتیاز مطلب : 0
|
تعداد امتیازدهندگان : 0
|
مجموع امتیاز : 0
تاریخ انتشار : یک شنبه 11 فروردين 1398 | نظرات ()